Tie, kurie išmintingi, nebus užsiėmę, o tie, kurie pernelyg užsiėmę, negali būti išmintingi. ― Lin Yutang

Jeffo Shinabargerio vaizdo medžiagoje pirmą kartą išgirdau frazę „Užsiėmęs tapo naujuoju gerai pakaitalu.“ Pavyzdžiui, anksčiau ko nors paklausus, „kaip laikaisi?“, jie atsakydavo: „Gerai.“ Tačiau šiandien visi atsako: „Užsiėmęs.“ Regis, užimtumas tapo numatyta būsena jau pernelyg dažno žmogaus gyvenime. Bet ar užimtumo būsena tikrai pagerina gyvenimo kokybę? Žinoma, ne. Statistika rodo, kad 75% tėvų yra pernelyg užsiėmę, kad paskaitytų vaikams prieš miegą. Vaikų darželiuose ir užklasiniuose užsiėmimuose paliekamų vaikų skaičius vis auga. Pastaruoju metu amerikiečiams sunku rasti progą atostogoms. 33% amerikiečių patiria didžiulį stresą kiekvieną dieną. Ir beveik 50% amerikiečių sako, jog naktį dėl streso negali užmigti. Tai problema. Tapome pernelyg užsiėmę.

Tačiau neturime visada tokie būti. Užimtumas nėra neišvengiamas. Kiekvienas gali imtis sąmoningų žingsnių ir iš gyvenimo pašalinti užimtumą.

Apsvarstykite šiuos naudingus patarimus, kaip tapti neužsiėmusiam:

  1. Supraskite, kad užimtumas – pasirinkimas. Tai mūsų priimtas sprendimas. Mūsų niekas neverčia palaikyti užimto gyvenimo būdą. Tampant ne taip užsiėmusiam pirmas ir pats svarbiausias žingsnis yra paprasčiausias suvokimas, kad grafikus susidarome patys. Mes turime pasirinkimą. Neprivalome gyventi įtempto gyvenimo.
  2. Liaukitės garbinę užimtumą. Užimtumas savaime nėra garbės simbolis. Iš tiesų jis – visam pajėgumui trukdantis veiksnys, jei nukreiptas ne ten, kur reikia. Normalu būti neužsiėmusiam. Kartokite su manimi: normalu būti neužsiėmusiam.
  3. Vertinkite ir susiplanuokite poilsį. Viena iš priežasčių, kodėl daugelis laikosi įtempto grafiko, tai negebėjimas suvokti poilsio vertės. Tačiau poilsis yra naudingas kūnui, protui ir sielai. Vieną dieną per savaitę atidėkite poilsiui ir šeimai. Poilsį sąmoningai įtraukite į dienotvarkę. O tuomet bet kuria kaina jį saugokite.
  4. Įvertinkite prioritetus. Sąmoningiau rinkitės prioritetus ir pomėgius gyvenime. Dar kartą nustatykite, kokį reikšmingiausią indėlį galite suteikti pasauliui. Tuomet, į tai atsižvelgdami, planuokite savo laiką. Užimtumas iš esmės rodo neteisingai sudėliotus prioritetus.
  5. Turėkite mažiau. Turimi daiktai atima gerokai daugiau laiko ir psichinės energijos, nei suvokiame. Juos reikia valyti, tvarkyti ir prižiūrėti. Kuo daugiau turime, tuo daugiau laiko prireikia. Turėkite mažiau. Ir dėl to raskite daugiau laiko.
  6. Kasdienėje rutinoje plėtokite laisvo laiko tarpą. Skirkite laiko pietauti. Ryte, prieš pradėdami dieną, raskite laiko tyliai pasėdėti. Investuokite į vienatvę, meditaciją ar jogą. Darbe raskite galimybę pertraukoms tarp projektų. Tuojau pat pradėkite plėtoti trumpas laisvas akimirkas ir palikite atsargą šiaip jau įtemptoje dienotvarkėje.
  7. Atraskite laisvę žodžiui „ne“. Seneka rašė: „Visi sutinka, kad vienas pomėgis negali būti sėkmingai sekamas žmogaus, užsiėmusio daugeliu dalykų.“ Pažinkite žodžiui „ne“ būdingą vertę. Mokėjimas sakyti „ne“ mažiau svarbiems įsipareigojimams atveria duris siekti svarbiausių dalykų.

Nereikia, kad „užimtas“ būtų jūsų apibūdinimas. Geriau jau „neužimtas“. Nuostabu gyventi ramų gyvenimą ir būti laimingam. Argi ne viliojamai skamba?

Parengė Indrė Lisauskaitė-Stonienė

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *