Priklausomybės nuo alkoholio gydymo  reabilitacijos įstaigoje pabaiga yra didžiulis pasiekimas. Tačiau tikrasis darbas prasideda, išėjus pro duris. Jūs įsipareigojate susilaikyti nuo narkotikų ar alkoholio vartojimo kiekvieną dieną.  Nėra abejonių, kad bus akimirkų, kai jausite didelį potraukį pabėgti  į priklausomybę, norą užsimiršti, nuskausminti tai, ką jaučiate. Susidursite su įvairiausiais gundymais: renginiais, kuriuose vartojamas alkoholis, su žmonėmis, kurie kelia nemalonias emocijas,  kurias norisi, kaip esate įpratę, paskandinti alkoholyje. Kaip elgtis tokiose situacijose.

Siūlau penkis patarimus, kaip grumtis, kovojant su gundymais, sveikimo nuo priklausomybės kelyje.

1. Aiškiai įsivardykite, kas jus gundo pasitraukti iš sveikimo kelio. Kiekvienas žmogus unikalus, todėl ir dirgikliai bei pagundos skirtingiems žmonėms skirtingi. Tiesa, galima įvardyti kelis universalius dirgiklius: ėjimas pro barą, kuriame anksčiau dažnai lankėtės, kontaktas su girtu žmogumi, algos gavimo idena, varginančios darbo dienos ar darbo saviatės pabaiga, ginčas su kuo nors ar nuobodulys.

 2. Būkite realistiški ir žinokite su kuo turite reikalą.  Iššūkiai, pagundos, dirgikliai yra sudėtinė sveikimo dalis. Neapsigaudinėkite, kad jums pavyks visai jų išvengti. Daug svarbiau būti realistais, pažinti tai, kas jus dirgina ar provokuoja, likti atviriems galimiems netikėtumams. Patartina iš anksto pasirengti planą, kaip reaguosite, jei pajusite dirgiklius.

 3. Pasirepetuokite planą.  Atsargumo nebus per daug. Atsistokite prieš veidrodį ir  įsivaizduokite, kad patekote į situaciją, kai jaučiate norą vartoti alkoholį. Ieškokite įtaigių žodžių, kurie galėtų jus sulaikyti. Dažnai pakartokite tokį pokalbį su savimi. Labai tikėtina, kad vieną dieną, kai pasijusite visiškai arti suklupimo, šios repeticijos bus jums gelbėjimo ratas.

 4. Rūpinkitės savimi. Nepamirškite, kad kur kas lengviau susidoroti su dirgikliais ir pagundomis, kai esate pakankamai išsimiegoję, sotūs, sportuojate ir stebite savo emocijas. Teigiama, kad keturi dalykai sukelia daugiausia atkryčių: alkis, pyktis, vienišumas, nuovargis. Kai rūpinatės savimi, nesunku atpažinti, kad išgyvenate vieną iš keturių pavojų. Tada imkitės veiksmų. Išalkote? Pavalgykite. Pavargote? Prigulkite bent kuriam laikui ir pailsėkite, pamedituokite. Valdyti vienišumą ir pyktį sunkiau, bet čia glai padėti skambutis draugui ar globėjui grupėje, kurią galbūt lankote. Tai adekvatūs sprendimai ir jums visai nereikia griebtis taurelės.

 5. Nebandykite savo ribų. Jei žinote, kad ėjimas pro barą jus dirgina, neikite pro jį vien tam, kad įsitikintumėte, jog galite atsispirti dirgikliui. Labai tikėtina, kad kartą ar kelis sugebėsite atsispirti norui užeiti, tačiau pagundos sėkla bus pasėta. Gali prisidėti dar ir tie dalykai, kurių kol kas neatpažįstate kaip dirgiklių, o jų kombinacija nuves į atkrytį. Neverta savęs provokuoti. Kai išmokote atapžinti dirgiklius, išmokote kaip konstruktyviai į juos reaguoti, susidarėte planą ir esate dėmesingas savo jausmas, esate teisingame kelyje ir  tikrai galite įveikti iššūkius.

 Parengė  Indrė Lisauskaitė-Stonienė ir Andrius Navickas.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *