Pusvalandis per dieną: ką veikti naudingiau, nei naršyti facebook

Pasak atliktų tyrimų (Pew Research Center), 2014 metais facebook naudoja 71 procentas pilnamečių asmenų. Tokia statistika jau nelabai šokiruoja, nes socialinė medija tapo mūsų kasdienybės dalimi. Tik ar susimąstome, kiek laiko praleidžiame naršydami po šio socialinio tinklo platybes kasdien? Apskaičiuota, kad vidutiniškai JAV pilietis per dieną tam paskiria apie 40 minučių savo laiko. Reikėtų nepamiršti, kad tai tik išvestas vidurkis, ir daugybė žmonių (ypač jaunimo atstovai) laiko ten praleidžia netgi gerokai daugiau.

Juk norite šitiek nuveikti! Bet vis nerandante tam laiko. Siūlome atimti iš kasdieninio tūnojimo facebook  bent pusvalandį ir paskirti šioms veikloms, kurios praturtins Jūsų dieną daug labiau nei atnaujinti statusą šiame socialiniame tinkle.

1. Mankštinkitės

Vos pusvalandis mankštos per dieną gali pagerinti Jūsų savijautą, sveikatos būklę ir fizinę formą.
Per pusvalandį gal nespėsite nuvykti iki sporto klubo, išbandyti visus įmanomus treniruoklius ir dar paplepėti su ten sutiktais pažįstamais.
Bet per jį galite namuose pasikloję kilimėlį padaryti kvėpavimo, tempimo pratimus, galite išeiti pasivaikščioti ar penkiolika minučių paskirti bėgiojimui artimam parke. O gal dviračiu nuvažiuosite ligi jaukios kavinukės, kur išgersite puodelį arbatos?
Šį pusvalandį galite išnaudoti tiek namuose, tiek už durų. Ir tai atneš labai daug naudos Jums patiems.

 2. Mokykitės

 Vidutinė pamoka, kurią galite rasti interneto platybėse, trunka maždaug apie pusvalandį. Youtube svetainėje galite rasti vaizdo įrašų, kurie padės išmokti naujos užsienio kalbos ar sporto pratimų. O gal norite išmokti pasidaryti skoningą makiažą ar užrišti kaklaraištį? Čia esančios pamokos gali išmokyti net megzti ar kepti šakotį.

Sakysite, kad tai toks pat sėdėjimas prilipus prie kompiuterio ekrano. Bet pusvalandis, per dieną praleistas besimokant kai ko naujo, gali iš tiesų pagyvinti Jūsų dieną ir pagilinti Jūsų žinias! Ir tai tikrai naudingiau, nei nuobodžiai peržiūrinėti jau matytas bendraklasių įkeltas nuotraukas facebook tinkle.

3. Skaitykite

Knygų lentynoje dulka daug puikių knygų, kurias nusipirkote su dideliu susidomėjimu? Gal tai detektyvas, meilės romanas ar pamokoma istorija, kuri padės geriau suprasti auginamus paauglius, ar filosofinis traktatas?
Daug mūsų vis pasiteisiname, kad tiesiog neturime laiko skaityti, nors norėtume. Jei paskirsite mėgstamai knygai per dieną nors 20–30 minučių, per metus galite įveikti net dešimtį knygų.

4. Gaminkite

Dažnai skrandį užkemšame pusfribikačiais ar nemaistingais patiekalais, nes tiesiog norime, kad pavalgyti pavyktų greitai.
Jei skirtume daugiau laiko maisto gamybai, galėtume paruošti sau ir šeimynai skanesnius ir sveikesnius patiekalus. Salotas vakarienei tikrai spėsite pagaminti per pusvalandį!

5. Bendraukite

Žinoma, galite sakyti, kad būtent tai ir darote socialiniuose tinkluose. Bet ar galima atvirai pasišnekučiuoti žinutėmis?
Paskirkite pasimatymą seniai matytai bičiulei ir nueikite išgerti arbatos. Ar tiesiog paskambinkite seneliams ar tėvams.
Socialiniame tinkle matote žmonių paveikslus tokius, kokius jie nori, kad matytumėt. Tik pasikalbėję akis į akį ar telefonu sužinosite, kas iš tiesų vyksta jų gyvenimuose, kokie džiaugsmai ar rūpesčiai juos lanko.

6. Numikite

Kartais nueiti pogulio vidury dienos gali tikrai padėti pailsėti ir išlaisvinti galvą. Mokslininkų nuomone, 10–20 minučių trukmės pogulis dienos viduryje naudingas sveikatai ir didina mūsų darbštumą, gebėjimą susikaupti, produktyvumą, kai dirbama šiek tiek pamiegojus.
Jei esate darbo vietoje, tai per pertraukėlę galite tiesiog ramiai pasėdėti, užmerkti akis ir pailsėti. Tikrai jausitės geriau.

7. Rašykite

Gal tai tinkama ne visiems, bet tikrai tikime, jog rašymas padeda emociškai ir psichologiškai atsigauti.
Tai gali būti dienoraštis, užrašų knygelė, kur užrašote kilusias mintis, ar ranka rašytas laiškas sau ar draugui.
Nustebsite, kaip palengvėja užrašius slegiančias ar tiesiog susikaupusias mintis ar jausmus.

8. Susitvarkykite

Ant jūsų darbo stalo pilna neplautų puodelių, nebereikalingų popierių, užrašų? Skyrę ketvirtį valandos per dieną, kas rytą galėsite pradėti darbą prie neapkrauto ir švaraus stalo.Tai galioja ir kalbant apie šaldytuvą, pripildytą senų uogienių ar pasibaigusio galiojimo jogurto indelių, ar vis pamirštamos sutvarkyti spintelės vonioje…

9. Planuokite 

Šis punktas glaudžiai siejasi su prieš tai buvusiu.
Tik čia siūlome išnaudoti laiką vidinei harmonijai palaikyti. Susiplanuokite savo dieną taip, kad išvengtumėte, kiek tai įmanoma, papildomo streso ir spėtumėte viską, ką reikia, atlikti.
Susirašykite, ką turite padaryti per dieną, ką – per savaitę.
Pasidarykite pirkinių sąrašą ar primintukus, kieno gimtadieniai artėja ar su kuo susitarėte susitikti. Tai labai palengvins Jūsų gyvenimą, kuris nuolat sukasi labai sparčiu tempu.

10. Medituokite

Meditacija padeda kovoti su stresu, mažina kraujo spaudimą, skatina smegenų veiklą ir harmonizuoja emocijas, nuotaikas. Jei pati meditacija nėra Jums priimtina – galite ją pakeisti malda ar paprasčiausiu pasvajojimu. Tai padės nusiraminti, susikaupti.
Raskite sau tinkamiausią būdą medituoti ir skirkite nors pusvalandį per dieną būtent tam. Tai tikrai gali pakeisti Jūsų kasdienybę.

Kas žino, gal būtent per šį pusvalandį Jums pavyks atrasti kažką neįkainojamo? Verta pabandyti.

Pagal http://www.thinkinghumanity.com/ parengė Dominyka Navickaitė

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *