Sony pasaulinės fotografijos konkursas (Sony World Photography) yra vienas didžiausių, iš viso pasaulio kampelių profesionalius fotografus ir mėgėjus suburiantis įvykis. Šiemet jis vyksta jau dešimtąjį kartą. Dalinamės  dalele Sony sudaryto įspūdingiausių  besivaržančių nuotraukų sąrašo.
Laimėtojai bus paskelbti Balandžio 20 dieną.

1. Masayasu Sakuma, Japonija.

Deimantų dulkės.
Ši nuotrauka padaryta Vasario mėnesį, Nagano-ken mieste, pakilus į 1,700 aukštį virš jūros lygio.
Japonijoje Vasaris yra šalčiausias mėnuo visuose metuose. Toks reiškinys, kaip deimantų dulkės gali būti pastebėtas vos porą kartų šaltuoju metų laiku kiekvienais metais, tad fotografas dėl šio kadro stengėsi ketverius metus, bandydamas įamžinti šį gražų vaizdą. Oranžinis apskritimas ir yra deimantų dulkės. Dažniausiai jos atrodo baltos, bet ankstyvą rytmetį, kylant saulei, įgauna šiltus atspalvius. Masayasu Sakuma teigia, kad deimantų dulkes jis išreiškė kaip tylią miško fėją.

2. Barry Tweed-Rycroft, Jungtinė Karalystė.

3. Rob Wilson, Kanada. 

4. Andreas Hemb, Švedija.  

5. Francesco Russo, Italija.

6. Zhu Jianxing, Kinija. 

7. Chriastian Vizl, Meksika.

Tyli Karalystė. Nuo pat vaikystės mane labai traukė jūra. Svajodavau, kad guliu tarp bangų. Galvodavau, kaip viskas atrodytų, jei staiga visas vanduo pradingtų ir liktų tik viskas, kas jame gyveno ir slėpėsi. Galėčiau eiti jūros dugnu ir aiškiai matyti juos visus, sustabdžius akimirką, įšaldžius ją laike. Iki dabar ryškiai pamenu šias savo svajas. Jas išreiškiu ir per savo fotografijas. Kiekviena nuotrauka tai vizualizacija to sustabdyto momento, kai visas vandenų pasaulis akimirkai sustoja ir pasirodo man visomis savo natūraliomis spalvomis. Mano tikslas yra užfiksuoti tam tikrą pasinerimą į fotografuojamo gyvūno, vietinio gyventojo būtį ir dalintis jų didingumu ir siela. Tikiuosi, kad mano nuotraukos, darytos po vandeniu, įkvepia ir suteikia jėgų kiekvieną mūsų siekti savo svajonių, stengtis kurti kuo geresnį pasaulį, kur vertiname ir rūpinamės kiekviena gyvybės apraiška. Mūsų supratimas ir sugebėjimas vertinti ir matyti tikrąjį, nenuglotnintą grožį ir gyvenimo poezijos apraiškas yra artimai susijęs su tuo, kaip mes komunikuojame ir siejamės su miriadais gyvenimo energijos konfiguracijų, kurių esame apsupti. Mano atveju, tai vandenynas ir visa, kas jame gyvena, jie išduoda mano smalsumą, norą stebėti ir džiaugtis gyvenimu. Būtent tai  aš išreiškiu savo povandenine fotografija.  – C.Vizl

8. Meniconzi Alessandra, Šveicarija.  

9. Luo Pin Xi, Kinija.

Shaolin Kungfu,taip pat žinoma kaip Shaolin Wushu, yra viena iš žinomų Wushu mokyklų Kinijoje. Jos turi labai ilgą ir turtingą istoriją ir labai gilų palikimą, įtaką tradiciniam karo menu Kinijoje.

10. Lars Sivars, Švedija. 

Šviesa Niujorke. Manhattan’o saulėlydis. Tai antra trilogijos New York light (Niujorko šviesa) dalis.

11. Nigel Hodson, Jungtinė Karalystė.

12. Eugene Kitsios, Olandija. 

13. Dina Alfasi, Izraelis. 

 14. Eugene Kitsios, Olandija.
 
15. Alexander Vinogradov, Rusija. 
Matildos portretas, įkvėptas filmo Leonas.
Modelis: Anastasiya Marinina. 
16. Maximilian Conrad, Vokietija.
2016 metai, Gegužės 16 diena. Žaliasis monstras. Tornodas ritosi per Stratford’o miestą Teksaso valstijoje, JAV. Jo struktūra ir spalva atrodė tarsi iš kito pasaulio, vaizdas buvo labai dramatiškas.
17. Ami Vitale, JAV. 
Pandas matė savo akimis retas, bet iš išvaizdos atpažįsta didžioji dauguma. Sunku įsivaizduoti, bet šie gyvūnai, kurie esti Žemėje jau kokie aštuoni milijonai metų, buvo atrasti tik praeitame amžiuje. Seniau jie buvo mažai kam žinomi, pasislėpę nuo Vakarų pasaulio. Toks uždaras, paslaptingas buvo jų gyvenimas vienumoje, glaudžiantis prie storiausių bambukų, aukščiausių kalnų, rūke ir lietuje, vadovaujantis veikiau uosle nei rega… Didžioji panda nėra itin lengvai perprantamas gyvūnas, bet ji nesunkiai surado užuovėją žmonių širdyse. Vis tik, jų labai apribotas mitybos rėžimas, dauginimosi planas pavertė pandas labai lengvai pažeidžiamas dabartiniame pasaulyje. Jos pratusios maitintis vien tik keletos rūšių bambukų lapais, stiebais ar šaknimis, tad jų priklausomybė nuo šio augalo, pavertė jas sunkiau prisitaikančias. Jos aptinkamos tik centrinėje Kinijoje, visa rūšis yra labai arti išnykimo ribos. Mokslininkai teigia, kad pandos tam tikra prasme yra reliktinės rūšies atstovės, jos itin drovios ir labai sunkiai suporuojamos nelaisvėje. Bet dabar jau pradedame pastebėti tam tikrą vilties spindulį tamsoje, panašu, kad metų metus trunkantis tyrimai pradeda pasiteisinti ir atnešti naudos. Visai neseniai didžioji panda buvo išbraukta iš nykstančių rūšių sąrašo.
 18. Hiroshi Tanita, Japonija.  
19. Stacy Anguiano Cain, JAV.  
20. Tom Jacobi, Vokietija.  
Pilka –  irgi svarbu. GREY MATTER(S).
Dievo sūnus dėvėjo pilkus drabužius, tokios spalvos kaip nedažyta vilna, kuriuos dėvejo ir visi valstiečiai, neturtingieji. 
Alberto Giacometti (1901-1966) niekada sąmoningai nenusprendė, kad tapys vien pilkai, bet jo darbai tiesiog liete liejosi pilkų atspalvių fone. 2014 metais britų laikraštis  The Guardian  pareiškė ,kad pilka tai šio amžiaus spalva.
Juk, kai priešistorinis žmogus išlindo iš tamsybių, jį pasitiko bespalvis pasaulis. Spalvos tėra atspindėta šviesa, individualiai susieta, sudėliota mūsų galvoje, tokioje vietoje, kurią ir vadinu Grey matter. Jokios šviesos, jokios spalvos.
Fotografuodamas mūsų spalvotą pasaulį, kuriame nėra spalvų, demaskuoju spalvotos realybės iliuziją. 
Dvejus metus Tom Jacobi keliavo po šešis žemynus, ieškodamas archainių kraštovaizdžių – mistinių vietų, kurias suformavo gamta per porą tūkstančių metų. Tokių vietų, kurios vis tik yra nepaisančios laiko ribų ir net kažkiek modernios.
Vietovaizdžiai atskleidžia savo stiprybę ir dvasią priešais stebinčiojo akis.
21. Fan Chen, Kinija.
22. Achim Thomae, Vokietija. 
23. George Mayer, Rusija. 
Šviesa. Šešėliai. Tobula moteris. Delikačiai balansuodamas tarp tamsos ir šviesos, autorius atranda akivaizdų monumentalumą ir dualumą tobulos moters atvaizdavime.  Nuotraukos erdvėje, šviesos šuorai tampa plokšti, o tamsa gylesnė, nušviečianti visas detales. Šiuo požiūriu, šviesos geometrija tampa ne tik skulptūrine kalba, bet ji ir koreliuoja su subjekto prasme.
Pats fotografijų konceptas, siekiant atvaizduoti tobulumą, tai kontradikcija gamtoje, natūroje. Tai monumentalu ir užbaigta, o iš kitos pusės, nuoga ir pažeidžiama. Šios oponuojančios konceptų pusės ir yra tokių darbų šerdis.
24. Sorin Rechitan, Rumunija. 
25. Pier Mane, italija. 
Vaikščiojimas vandeniu. Solomono saloje gyvenantys vietiniai yra ypatingi nardimo sugebėjimais.
Parengė Dominyka Navickaitė
Ši publikacija parengta pagal projektą „Aštuntoji diena“, kurį remia „Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas“.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *