„Mes neieškome naujienų, –  organizacijų tobulinimo programų fasilitatorius  R. Juozapavičius nevynioja žodžių į vatą, – Mes ieškom to, kas patvirtintų mūsų požiūrį“. Būtent todėl mums taip sunku priimti viską, kas neįtelpa į mūsų susikurto pasaulio rėmus. Regis, žiniasklaidos užduotis turėtų būti stereotipų griovimas. Tačiau dažnai nutinka kitaip – neatsakingi žurnalistai visuomenę dar labiau sukiršina.

Rytis Juozapavičius

Fasilitatorius tvirtina, kad negatyviam šališkumui pataikaujanti žiniasklaida turi būti prilyginta toksinių medžiagų – tokių kaip alkoholis ir narkotikai vartojimui.

„Anksčiau buvo sakoma, kad žinios kaip plaktuve suplakamos, o tiesa iškyla į paviršių kaip puta. Deja, tai klaidinga nuomonė, – R. Juozapavičius sutinka tik su tuo, kad naujienos šiuolaikiniame pasaulyje tikrai panašios į suplaktą kokteilį, – Tačiau tiesa nebūtinai iškyla. Dažniausiai pridedama tik dar daugiau ingredientų, informacijos tankis vis didėja“.

Verslo įmonėms mokymus vedantis R. Juozapavičius tvirtina, kad pokyčiai įvyks ne tada, kai žiniasklaidą ims cenzūruoti valstybė. Didelę įtaką žiniasklaidai gali daryti verslo įmonės.

Būtent socialiai atsakingi verslininkai gali aiškiai apibrėžti ribas „Mirtis, naktis ir kraujas… Negatyvios naujienos iš tiesų patraukia mūsų dėmesį, tačiau tada puolame blaškytis kaip žvėriukai su dirginamais smegenimis“, – konsultantas tvirtina, kad tokia būsena veikia santykį su savimi, su kitais ir produktyvumą darbe.

Pasak fasilitatoriaus, jei norime sveiko santykio su naujienomis, turime orientuotis ne į kategorišką tiesos įvardinimą, bet į klausimų kėlimą, į smalsaus ir  atviro proto puoselėjimą.

R. Juozapavičius įsitikinęs, kad mes pajėgūs sukurti visuomenę, kurioje nuo pat mažų dienų vaikai būtų mokomi žiniasklaidą vartoti atsakingai. Čia labai svarbu kalbėti apie atidaus mokymosi svarbą. Tik išmokę įsigilinti į tekstus, galime atskirti šališkumą, atsekti, kas tikra, o kas – tik sąmokslas. Tik išmokę stebėti savo jauseną, galime suvokti, kaip mus veikia skaitomi tekstai. Tik iš refleksijos atsiras galimybė suvokti savo vartojimo įpročius ir juos pakeisti.

 

Kalbino ir tinklalaidę parengė Ginta Gaivenytė

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *